Het bedrijf Miko, gespecialiseerd in koffieservices en kunststofverpakkingen heeft tijdens het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 149 miljoen euro. Dat betekende een stijging met 7,5 procent tegenover het jaar voordien. De nettowinst steeg met 10,9 procent tot 7,1 miljoen euro. In de koffieservices kon een omzetgroei met 9,7 procent tot 77,2 miljoen euro worden gemeld.
Daarmee vertegenwoordigt de koffiedivisie 51,9 procent van de totale groepsomzet. De groei is helemaal te danken aan de uitbreiding die Miko het voorbije jaar in Scandinavië kon realiseren door de overname van Kaffekompaniet in Zweden en ABC Mokka in Denemarken. Bij de kunststofverpakkingen werd een omzetstijging met 5,4 procent tot 71,6 miljoen euro geboekt. Het bedrijf merkt daarbij op dat het jaar voor de divisie minder gunstig van start ging door de financiële moeilijkheden van twee grote klanten en een tegenvallende lente, die een negatieve impact had op het roomijsseizoen.
Die situatie kon in de loop van het jaar echter worden omgekeerd door het aantrekken van nieuwe klanten in Polen en Duitsland.
Bron: Express.be