Eén op drie scale-ups heeft personeel aan het werk in functies boven het eigenlijke expertiseniveau
Maar liefst 35 procent van de groeibedrijven heeft medewerkers door laten groeien naar functies waarvoor zij eigenlijk onvoldoende expertise hebben. Dit blijkt uit de Growth Generator, een onderzoek naar de uitdagingen die bedrijven tegenkomen wanneer zij groeien....
|
Maandelijkse barometer Trade Republic
Amerikaanse aandelen en goud trekken kopers aan
Brussel, 10 juni 2024. Trade Republic, Europa's grootste broker en toonaangevende spaarplatform, publiceert vandaag haar nieuwe maandelijkse barometer van de meest gekochte ETF's, aandelen en obligaties inBelgië...
|
Defensie en infrastructuuruitgaven stuwen groei Industrials
In het tweede kwartaal van 2024 ziet State Street SPDR ETF’s een nieuwe impuls voor de sector Industrials in Europa en de VS, gedreven door uitgaven aan defensie en infrastructuur. Dit kwartaal kan de sector daarnaast profiteren van verhoogde bedrijfsinvesteringen....
|
Helft van de consumenten ziet cadeaubonnen als het perfecte geschenk om te geven
24 procent vindt de cadeaubon ouderwets
51 procent van de consumenten in België beschouwt een cadeaubon nog steeds als het perfecte geschenk vanwege de vrijheid die het de ontvanger biedt om zelf te kiezen. Voor veel Belgen zijn cadeaubonnen een makkelijk...
|
Columbia Threadneedle: Markt te pessimistisch over rentestappen Fed
De laatste weken zijn de financiële markten een stuk pessimistischer over de kans dat de Federal Reserve de rente in juni zal verlagen. Ook over het aantal renteverlagingen is de stemming omgeslagen. Volgens hoofdeconoom Steven Bell van Columbia Threadneedle is...
|
De Benchmark 2024, de perfecte gids voor fiscale steun voor innovatie
De Benchmark 2024, de perfecte gids voor fiscale steun voor innovatie
België is het Europese land waar bedrijven de meeste moeite hebben om overheidssteun te verkrijgen voor R&D
Het Ayming Instituut de denktank van Ayming, de internationale adviesgroep...
|
Consument geeft meer uit door social media
Bijna een vijfde van de consumenten in België (18%) is naar eigen zeggen de afgelopen twee jaar meer gaan uitgeven als gevolg van de invloed van social media op hun aankoopgedrag.
Dit blijkt uit een onderzoek van ondernemersplatform Lightspeed*, waarin...
|
Het aanvullend pensioen: ”het” nieuwe argument bij uitstek om talent aan te trekken en te behouden!
Het aanvullend pensioen: ”het” nieuwe argument bij uitstek om talent aan te trekken en te behouden!
De Aon Pension Survey 2024 is zojuist gepubliceerd. Voor deze tiende editie werden de pensioenplannen van 285 Belgische bedrijven geanalyseerd, vergeleken...
|
AI-adaptatie zorgt voor meer AI-banen wereldwijd
AI-adaptatie zorgt voor meer AI-banen wereldwijd
Vraag naar AI Engineers, AI Training Leads en AI Computer Vision Engineers neemt toe
Brussel, 9 november 2023 – In de afgelopen twee jaar is de vraag naar AI-banen wereldwijd enorm gestegen. Dit blijktuit...
|
Lightspeed lanceert nieuwste versie van Lightspeed Restaurant voor horecaondernemers in België
Lightspeed lanceert nieuwste versie van Lightspeed Restaurant voor horecaondernemers in België
De vernieuwde versie bundelt meer functionaliteiten, efficiëntie en snelheid in één gebundeld kassa- en betaalplatform
Gent, 12 oktober 2023 – Lightspeed...
|
Uit Unit4-onderzoeken blijkt dat organisaties kiezen voor Shared Services om transformatie te stimuleren
Toonaangevende organisaties in de publieke sector en zakelijke dienstverlening kijken naar een Shared Services model om kernbedrijfsfuncties, gegevenscompatibiliteit en real-time analyses te verbeteren
Antwerpen , 12 oktober 2023 – Unit4, een leider in cloud...
|
Nieuw onderzoek toont aan dat gebrek aan financiering innovatieplannen in gevaar brengt
Nieuw onderzoek toont aan dat gebrek aan financiering innovatieplannen in gevaar brengt
33% van de bedrijven heeft onvoldoende financiële middelen om te innoveren
41% van de bedrijven ziet hoge aanloopkosten als een belemmering voor duurzame innovatie...
|
Achteraf betalen’ verleidt bijna één vijfde van consumenten vaker tot onnodige aankopen
De komst van ‘buy now, pay later’ (BNPL) heeft het koopgedrag van consumenten veranderd. Bijna één vijfde (17%) van de Belgische consumenten doet sindsdien vaker onnodige aankopen. Wat opvalt is dat vooral de jongere generatie hier vatbaar voor is. De helft...
|
Achteraf betalen’ verleidt bijna één vijfde van consumenten vaker tot onnodige aankopen
33 procent heeft nog nooit gebruikt gemaakt van ‘buy now, pay later
Gent, 31 augustus 2023 – De komst van ‘buy now, pay later’ (BNPL) heeft het koopgedrag van consumenten veranderd. Bijna één vijfde (17%) van de Belgische consumenten doet sindsdien vaker...
|
Focus op de cashflow van goudmijnbouwbedrijven, niet op hun inkomsten
Door Imaru Casanova, portefeuillemanager goud en edele metalen & Joe Foster, goudstrateeg
Goud stabiliseert op gemengde economische vooruitzichten
De publicatie van economische gegevens in juli wakkerde de verwachting aan dat de Fed het einde van haar...
|