Drankengroep Spadel heeft tijdens de eerste negen maanden van dit jaar een omzetgroei met 3 procent geboekt. De verkoop kende vooral een toename in de kernmarkten België-Luxemburg (5 procent), Frankrijk (4 procent) en Groot-Brittannië (9 procent). In Nederland diende daarentegen een daling met 1,7 procent te worden opgetekend.
Die terugval was vooral te wijten aan de strategie van een keten begin dit jaar om de producten van Spadel uit de rekken te weren. Het probleem is inmiddels opgelost, maar het neemt volgens Spadel enkele tijd in beslag vooraleer de verkoop opnieuw naar het vroegere niveau terugkeert. Die heropleving zorgde er mee voor dat tijdens het derde kwartaal van dit jaar een omzetgroei met 9 procent kon worden opgetekend, samen met de lancering van een aantal innovatieve producten, gunstige weersomstandigheden tijdens de zomerperiode en de gevolgen van commerciële acties. De winst over de eerste negen maanden van het jaar kenden een stijging met 30 procent.
Bron: Express.be